cs  | de  | en

Kategorie: Sport, Příroda
Oblasti: Krušné hory
Určeno pro: Výletník, Rodina s dětmi, Zdatný turista

Dny se krátí a sluníčku ubývá na síle. Les mění barvy a dává na odiv svou tvář v podzimních měsících. Odkud nejlépe pozorovat tu nádheru, než z vrcholu rozhledny s výhledem do všech stran?

Pod vrcholem zvaném Jeřabina asi 6,5 km od města Litvínov, ve výšce 767 m n. m. stojí stejnojmenná rozhledna s širokým výhledem do okolí. Obdivovat můžete údolí Loupnice a Loučnou na severozápadě, na jihovýchodě ční Bořeň, Zlatník a další kopce Českého Středohoří. Směrem na západ je Nová Ves v Horách s větrnými elektrárnami na Strážném vrchu. Skromná stavba v podobě dřevěného altánu se stříškou neubírá lesu na kráse. Horolezecky jsou zajímavé skály u severního vrcholu - Psí hlava, Vyhlídka či Střecha, ale ani laik nepřijde zkrátka. Přístupné jsou skály v těsné blízkosti Jeřabiny. Při troše opatrnosti můžete ztrestat svačinu na jedné z nich, ochutnat v sezóně borůvky, nebo si jen posedět a žasnout, jak je ta zem krásná.

Nyní je rozhledna volně přístupná a stává se vyhledávaným místem. Dojdete k ní pěšky po červené značce z Litvínova, kolem Janovské přehrady, nebo po žluté značce z Mníšku. Pokud jedete autem, lze zastavit na malém parkovišti, které je zřetelně značené a od Jeřabiny je jen pár desítek metrů.                                                                                                UPOZORNĚNÍ ! V případě silných nárazových větrů a špatného počasí je trasa po červené hůře přístupná, překážky v podobě spadlých stromů mohou výlet znepříjemnit.

Cesta autem z Litvínova náměstí, trvá přibližně 12-15 minut. Vydáte se Valdštejnskou ulicí směrem nahoru a na kruhovém objezdu vyjedete třetím výjezdem. Podkrušnohorskou ulicí dále pokračujete na Chudeřín, Janov. Po příjezdu na kruhový objezd v Janově vyjedete prvním výjezdem a pokračujete po ulici Přátelství, dokud nedorazíte k ukazateli na Křižatky. Odbočíte ostře doprava a dále pokračujete po silnici lesem. Projedete Křižatky a pokračujete dále. Malé ohraničené parkoviště je po pravé straně a nelze minout.