cs  | de  | en

Místo: Nová Ves v Horách
GPS souřadnice: 50.573595, 13.464957
Oblast: Lesná

Medvědí skála je druhá nejvyšší hora Mostecka a nejvyšší vrchol Rudolické hornatiny, měří 923,8 m. Tvoří ji oblý vrchol a na plochém temeni hory se nacházejí vrcholové skály a žokovité balvany. Jméno Medvědí skála dostala hora podle toho, že zde byl v 18. století zastřelen poslední medvěd žijící v Krušných horách.

Vlastní vrchol tvoří asi 7 m vysoká skalnatá homole, přístupná ze severu po starých kamenných schodech. V její nejvyšší části se nachází vrcholová mohyla z postavená z kamenů stmelených maltou, a na její špičce žulový kámen označující triangulační bod. Vrchol kamene leží ve výšce 923,84 m. Území v bezprostředním okolí (150 m) je chráněným územím geodetického bodu, což dokládají tabule se státním znakem. Asi 50 m severně od vrcholu je výrazná, již z dálky viditelná skalní věž; na malé plošince po její straně se nachází polorozpadlý dřevěný srub. Skála se srubem, skály u triangulačního bodu a tzv. Poslední skála ležící přibližně 100 m jižně od vrcholu představují horolezecký terén místního významu.

Z vrcholu je nádherný kruhový rozhled, jeden z nejhezčích na Mostecku: na severu Hora Svaté Kateřiny, na severovýchodě Jeřabina, Černý vrch, Loučná, Stropník, na východě Litvínov, na jihovýchodě Mostecká pánev, Bořeň, Milešovka, Zlatník, Hněvín a další kopce Českého Středohoří, na jihu ?atecko, na jihozápadě Doupovské hory, na západě Klínovec.

Na vrchol vede lesní cesta, která odbočuje ze silničky Nová Ves - Červená Jáma (první odbočka vpravo za vodárnou). Cesta jde nejprve přímo vzhůru, pak se stočí doprava a na rozcestí se odbočí vlevo nahoru. Tato cesta vede až na hřeben severně od vrcholu, k němuž se dostanete po pěšině.